Pomoc zdalna

Comarch ERP Optima - moduł Kasa/Bank

Moduł Kasa/Bank umożliwia nie tylko prostą ewidencję wydatków i wpływów, ale również daje dostęp do aktualnych informacji na temat kondycji finansowej firmy, rzeczywistych źródeł uzyskiwanych przychodów, ponoszonych kosztów czy stanu bieżących należności i zobowiązań.

Korzystając z modułu Kasa/Bank można przeanalizować:

przepływ środków pieniężnych w firmie - zarówno przeszłości (raporty z dokonanych już zapisów kasowych/bankowych), jak i w przyszłości (analiza planowanych wpływów i wydatków);
rozliczenia z dłużnikami i wierzycielami na podstawie zestawień niezrealizowanych płatności, listy największych dłużników i wierzycieli, zaległości wg typów dokumentów itd.;
rozkład kosztów i zysków - z każdym zapisem kasowym/bankowym skojarzona jest kategoria, której zapis dotyczy. Każdy zapis niesie więc w sobie informację, jakiego rodzaju kosztu dotyczy lub jakiego typu przychód zwiększa nasze zyski. Na tej podstawie można wykonać bardzo pomocne zestawienia pokazujące rozkład kosztów i przychodów w firmie.
Okno preliminarza płatności w module Kasa/Bank programu Comarch ERP OptimaPreliminarz płatności
Do preliminarza trafiają zarówno planowane terminy spłat należności kontrahentów i spłat zobowiązań, daty płatności podatków (np. zaakceptowane do realizacji deklaracje VAT), zatwierdzone listy płac, planowany wpływ odsetek z lokat bankowych, daty spłat kolejnych rat kredytów czy miesięczne płatności za energię, telefony, itd. Preliminarz płatności pozwala przewidzieć przychody i wydatki w nadchodzącym czasie i na tej podstawie podjąć odpowiednie decyzje finansowe;

Kliknij, aby powiększyć

Funkcjonalność modułu Kasa/Bank obejmuje również:

rozliczenia ze wszelkimi podmiotami prawnymi - kontrahentami i urzędami, a także z pracownikami,
rozliczenia seryjne lub zbiorcze dokumentów dla jednego lub wielu podmiotów prawnych,
prowadzenie i rozliczanie dowolnej ilości kas i rachunków bankowych również w walutach obcych,
automatyczne rozliczanie planowanych płatności z wprowadzonymi zapisami kasowymi,
bankowość elektroniczną - a więc komunikację z systemami typu home-banking obejmującą zlecanie wykonania operacji do banku (przelewy wychodzące) oraz import zrealizowanych przelewów z pliku dostarczonego przez bank,
słownik banków, który można uzupełnić ręcznie lub importując informacje o wszystkich bankach w Polsce z plików dostarczanych np. przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR),
słownik urzędów (US, ZUS...), który raz uzupełniony jest dostępny ze wszystkich pozostałych modułów systemu Comarch ERP OPTIMA,
inne słowniki - kontrahenci, pracownicy, wspólnicy, banki, urzędy, kategorie, formy płatności,
definiowalne schematy numeracji dokumentów,
import części danych z programów serii Comarch ERP Klasyka - np. lista kontrahentów, wspólników, rejestry VAT, listy płac, ewidencja samochodów, spis z natury, itd.
rozliczenia dokumentów (w tym wypłat) w różnych walutach,
windykację należności - wystawianie not odsetkowych i ponagleń zapłaty.
Okno zapisów kasowo-bankowych w module Kasa/Bank programu Comarch ERP Optima

Moduł Kasa/Bank zawiera kompletne dane o ruchu środków pieniężnych w przedsiębiorstwie w postaci bieżących analiz wpływów i wydatków oraz precyzyjnych prognoz przepływu środków pieniężnych przechowywanych w preliminarzu płatności. Takie prognozy stanowić mogą bardzo mocny instrument w rękach planistów, menedżerów i właścicieli firm.

Moduł Kasa/Bank nie może działać samodzielnie. Do uruchomienia modułu wymagana jest licencja na dowolny moduł programu Comarch ERP OPTIMA.

Kliknij, aby powiększyć

Moduł Comarch ERP OPTIMA Kasa/Bank dostępny jest również w wersji rozszerzonej Kasa/Bank Plus, który dodatkowo daje możliwość prowadzenia magazynu walut i rozliczania delegacji.

  • Comarch ERP XL - moduł ADIMINISTRACJA

    Moduł Administracja jest narzędziem pozwalającym na sprawne zarządzanie systemem Comarch ERP XL, jego szeroką parametryzację, definiowanie uprawnień użytkowników, konfigurację poszczególnych stanowisk programu oraz kontrolę spójności danych. Funkcje konfiguracji dają administratorom możliwość ustalenia systemu słowników, ciągów numeracji i serii dokumentów oraz całą gamę właściwości i atrybutów różnych obiektów wraz z ich wartościami domyślnymi.

  • Comarch ERP XL - moduł SERWIS

    Moduł Comarch ERP XL Serwis przeznaczony dla firm prowadzących działalność serwisową lub remontową. Pozwala na rejestrowanie, obsługę i rozliczanie zleceń serwisowych lub remontowych z uwzględnieniem czynności serwisowych, materiałów koniecznych do realizacji zlecenia, kart pracy, kosztów dojazdów do miejsc serwisowych oraz obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną. System automatyzuje też wydawanie towarów oraz generuje dokumenty handlowe pozwalające na rozliczenie z kontrahentem.

  • Comarch ERP XL - moduł CRM

    Moduł XL CRM (Customer Relationship Management) jest nieocenionym narzędziem do zarządzania kontaktami z klientem w czasie działań przedsprzedażowych, jak i potem w celu utrzymania profesjonalnej obsługi klienta.

    Moduł pozwala budować wieloetapowe kampanie marketingowe, serwisowe, windykacyjne, umożliwia zarządzanie projektami, wizytami itp.

    System Comarch ERP XL umożliwia także odpowiednie planowanie i podział zadań dla konkretnych pracowników biorących udział w poszczególnych etapach prowadzonych kampanii. Każdy pracownik jest odpowiednio wcześniej informowany o przydzielonym mu zadaniu i terminie jego wykonania.

  • Comarch ERP XL - moduł KSIĘGOWOŚĆ

    Moduł Comarch ERP XL Księgowość przeznaczony jest do komputerowej obsługi księgowości w firmach, które są prawnie zobowiązane przez przepisy do prowadzenia ksiąg rachunkowych wg Ustawy o Rachunkowości lub wg Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (MSR/MSSF).

    Moduł umożliwia elastyczną budowę wielopoziomowego planu kont dostosowanego do potrzeb analitycznych jednostki gospodarczej (o profilu: handlowym, usługowy, produkcyjnym). Dokonywanie zapisów księgowych pojedynczych i złożonych generuje wymagane wydruki i zestawienia oraz zawiera mechanizmy, które przyspieszają dekretację i kontrolują jej poprawność. Moduł posiada ewidencję pomocniczą w postaci rejestrów VAT, księgi inwentarzowej, raportów kasowych/bankowych. Pozwala na tworzenie dowodów wewnętrznych, tzw. not memoriałowych. Umożliwia także sporządzenie deklaracji VAT-7, VAT-UE oraz deklaracji dochodowych. Dzięki bogatej możliwości definiowania parametrów, moduł Księgowość można dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika.

  • Comarch ERP XL - moduł ŚRODKI TRWAŁE

    Moduł Comarch ERP XL Środki Trwałe umożliwia prowadzenie ewidencji składników majątku trwałego: środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia (tzw. składników niskocennych).

    Ewidencja składników majątku trwałego. Podstawą ewidencji danych są księgi inwentarzowe. Liczba ksiąg może być dowolna, zdefiniowana przez użytkownika. Składniki majątku trwałego można dodatkowo ująć w definiowane grupy, które mogą mieć strukturę wielopoziomową (drzewiastą). Dany składnik może należeć do wielu grup.

  • Comarch ERP XL - moduły: PRODUKCJA i KOMPLETACJA

    Moduły Comarch ERP XL Produkcja i Kompletacja zapewniają optymalizację procesów wytwórczych. łatwe ustalenie rzeczywistego kosztu produkcji dla poszczególnych wyrobów, a także eliminację tzw. wąskich gardeł w procesie produkcji. Usprawniają obszary związane z produkcją, ale także okołoprodukcyjne bez względu na branżę czy specyfikę procesów technologicznych. 

  • Comarch ERP Optima - moduł Kasa/Bank

    Moduł Kasa/Bank umożliwia nie tylko prostą ewidencję wydatków i wpływów, ale również daje dostęp do aktualnych informacji na temat kondycji finansowej firmy, rzeczywistych źródeł uzyskiwanych przychodów, ponoszonych kosztów czy stanu bieżących należności i zobowiązań.

  • Faktura sprzedaży

    Comarch ERP Optima - moduł Faktury

    Moduł Faktury umożliwia łatwe wystawianie dokumentów handlowych  i zapewnia pełną integrację z dokonywanymi płatnościami. Zaletą modułu Faktury jest i możliwość modyfikacji wyglądu wydruków (np. łatwe dodanie logo firmy do nagłówka faktury), a także gromadzenie wszelkich danych o kontrahentach w logicznie zorganizowanej kartotece kontrahentów.

    Do modułu Faktury można w dowolnym momencie dołączyć inne moduły systemu Comarch ERP OPTIMAModuł Faktury sprzedawany jest w pakiecie Comarch ERP Optima START Mikrofirma za 149 zł netto z modułem Kasa/Bank, do którego automatycznie przesyłane są zapisy kasowo-bankowe, lub samodzielnie (np. do już posiadanej instalacji Optimy).

  • Tworzenie paragonu

    Comarch ERP Optima - moduł Detal

    Comarch ERP OPTIMA Detal to moduł specjalnie zaprojektowany dla punktów sprzedaży detalicznej w celu maksymalnego uproszczenie pracy sprzedawców. Umożliwia wystawianie paragonów oraz powiązanych z nimi faktur sprzedaży.

    Łatwa obsługa, współpraca z ekranami dotykowymi i czytnikami kodów kreskowych oraz niezwykle czytelny interfejs czyni z okna sprzedaży detalicznej doskonałe narzędzie do pracy w sklepach, punktach gastronomicznych czy firmach handlowych.

    Aplikacja jest zintegrowana z pozostałymi modułami Comarch ERP Optima, z którymi współpracuje podczas prowadzenia sprzedaży.

  • Atrybut graficzny towaru

    Comarch ERP Optima - moduł Handel

    Moduł Handel obejmuje pełną funkcjonalność modułu Faktury oraz pozwala na prowadzenie pełnej gospodarki magazynowej przy zastosowaniu automatycznej wyceny magazynu. 

    Comarch ERP OPTIMA Handel umożliwia wystawianie dokumentów handlowych i magazynowych: faktur VAT, paragonów, rachunków, faktur proforma, zaliczkowych, RR, dokumentów Tax Free, Intrastat, zamówień i rezerwacji, przyjęć i wydać zewnętrznych oraz wewnętrznych, arkuszy inwentaryzacyjnych i wielu innych.

  • Comarch ERP Optima - moduł CRM

    Potrzeby firm w zakresie gromadzenia i zarządzania kontaktami z klientami zależą zarówno od wielkości firmy, jak i specyfiki jej działania. W zależności od firmy moduł CRM może znaleźć zastosowanie w następujących obszarach działań:

  • Deklaracje VAT

    Comarch ERP Optima - moduł Księga Podatkowa

    Moduł Księga Podatkowa obejmuje funkcjonalnie obsługę księgową firmy rozliczającej się z urzędem skarbowym na podstawie księgi przychodów i rozchodów lub prowadzącej ewidencje przychodów objętych zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Płatnikom podatku od towarów i usług moduł ten pozwala na prowadzenie podstawowych ewidencji - rejestrów zakupów i sprzedaży VAT, a także podział rejestrów na dowolne rejestry cząstkowe. 

    Comarch ERP OPTIMA Księga Podatkowa pozwala również na prowadzenie ewidencji pomocniczych: wynagrodzeń, spis z natury, rozliczenie samochodów. Moduł ten umożliwia drukowanie deklaracji podatkowych: VAT-7, VAT-7K, VAT-UE, PIT-36, PIT-36L i PIT-4R oraz obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, podatek ryczałtowy oraz zaliczek na deklarację PIT-4R. W module można również wypełnić deklarację Intrastat.

  • Schemat księgowy

    Comarch ERP Optima - moduł Księga Handlowa Plus

    Comarch ERP OPTIMA Księga Handlowa Plus to rozszerzona wersja modułu podstawowego - Księga Handlowa. Obejmuje całą funkcjonalność wersji podstawowej oraz zawiera szereg dodatkowych funkcji umożliwiających obsługę walutową.

  • Formularz danych pracownika

    Comarch ERP Optima - moduł Płace i Kadry

    Comarch ERP OPTIMA Płace i Kadry to rozwiązanie zawsze zgodne z aktualnymi przepisami kadrowo-płacowymi.

    Moduł przeznaczony do pełnej obsługi działu kadr i rachuby płac. Dzięki swojej elastyczności otwarty jest na wszelkiego rodzaju potrzeby użytkownika oraz zmiany w przepisach kadrowo-płacowych. 

    Gwarantuje szerokie możliwości swobodnego definiowania własnych składników wynagrodzenia. Pozwala na uzależnienie ich wysokości m.in. od czasu pracy, okresu nieobecności lub stażu pracy. 

    Płace i Kadry są w pełni zintegrowane z najnowszą wersją programu Płatnik, co zapewnia wszystkie rozliczenia z ZUS. Moduł umożliwia przygotowanie raportów, deklaracji INF-D i INF-D-P do Narodowego Funduszu Zdrowia (także w postaci elektronicznej) oraz zaimportowanie tych deklaracji do programu SOD Offline.

    W module Płace i Kadry dostępne są deklaracje podatkowe PIT-11, PIT-40, IFT-1/1R, PIT-4R, PIT-8AR z możliwością wyliczenia i wysłania przelewów miesięcznych zaliczek podatku do Urzędu Skarbowego.

    Program dostępny jest w dwóch wersjach: podstawowej - Płace i Kadry oraz rozszerzonej - Płace i Kadry Plus.

  • Karta środka trwałego

    Comarch ERP Optima - moduł Środki Trwałe

    Moduł Środki Trwałe pozwala na prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Automatycznie generuje wszystkie dokumenty związane z rozliczeniem i ewidencją środków trwałych. Na podstawie wprowadzonych informacji o poszczególnych środkach użytkownik automatycznie generuje odpisy amortyzacyjne (metoda liniowa, degresywana jednorazowa) oraz plan amortyzacyjny. Program uwzględnia szczególne przypadki amortyzacji: amortyzację sezonową, ulgi inwestycyjne, ograniczenie wartości środka trwałego. Do opisu środka trwałego użytkownik może wykorzystać dowolnie definiowane atrybuty. Pozwalają one np. określić miejsce użytkowania środka trwałego. Moduł pozwala na prowadzenie i drukowanie ewidencji wyposażenia, która wymagana jest rozporządzeniem w sprawie prowadzenia księgi przychodów i rozchodów.

  • Eksport do systemu e-Deklaracje

    Comarch ERP Optima - moduł Biuro Rachunkowe

    Moduł Biuro Rachunkowe dzięki możliwościom funkcjonalnym oraz własnemu interfejsowi staje się niezbędnym narzędziem w pracy każdego biura. Moduł ten stanowi panel wspierający codzienną pracę w odniesieniu do wielu lub wszystkich obsługiwanych baz (klientów). Biuro Rachunkowe jest modułem w pełni zintegrowanym z programem Comarch ERP OPTIMA, dzięki czemu dane wprowadzane do programu są na bieżąco synchronizowane, a operator może rozpocząć pracę w wybranej bazie Comarch OPTIMA bez konieczności dodatkowego logowania.

  • Comarch ERP Optima - moduł Serwis

    Moduł Comarch ERP OPTIMA Serwis dedykowany jest dla firm zajmujących się działalnością serwisową. Umożliwia rejestrację zdarzeń dotyczących zleceń serwisowych. Potrzeby firm w zakresie usług serwisowych zależą zarówno od wielkości firmy jak i specyfiki jej działania.

  • Comarch ERP Optima - moduł Obieg Dokumentów

    Centralnym miejscem w module jest Biblioteka dokumentów, gdzie użytkownik ma możliwość wprowadzania dokumentów, załączania skanów, plików oraz ich opisywanie w dowolny sposób. Z poziomu Comarch OPTIMA można wskazać na dokument, który jest w skanerze i komenda uruchomi skaner.

  • Raport: Struktura wiekowa należności

    Comarch ERP Optima - moduł Pulpit Menadżera

    Moduł Pulpit Menadżera to narzędzie, dzięki któremu kadra kierownicza lub właściciel przedsiębiorstwa ma dostęp do podstawowych danych swojej firmy - finansowych i nie tylko, zgromadzonych w systemie Comarch ERP OPTIMA. Dane są dostępne z każdego miejsca na świecie poprzez przeglądarkę internetową.

  • Opinie naszych klientów
    • Solmatic Group Sp z o.o. Spółka Komandytowa

      Bardzo fajna profesjonalna obsługa szczególnie Pana Piotra H, polecam Urszula Solmatic.

    • KARTONEX-ŁĘKI Sp.z o.o.

      Profesjonalna obsługa, godny polecenia.

    zobacz wszystkie