Pomoc zdalna

Comarch ERP - rozwiązania mobilne

Comarch ERP Mobile to nowoczesne aplikacje na urządzenia mobilne (smartfony, tablety z systemem operacyjnym Android, kolektory danych), które wspierają kluczowe obszary w firmie, tj. sprzedaż (SFA), magazyn, backup danych czy analizy Business Intelligence.

Comarch ERP Mobile współpracuje z systemami: Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum oraz Comarch ERP Optima. W skład pakietu wchodzą narzędzia usprawniające pracę różnych grup użytkowników:

sprzedawców, mobilnych przedstawicieli handlowych - aplikacje Comarch ERP Mobile Sprzedaż i Comarch ERP Mobile Flota,
pracowników magazynu - aplikacja Comarch ERP Mobile Magazyn, dostępna w wersji online i offline,
kadry zarządzającej - aplikacja Comarch ERP Mobile BI.

Comarch ERP Mobile Magazyn

Comarch ERP Mobile - kolektor danychAplikacja ERP Mobile Magazyn przeznaczona jest do pracy na urządzeniach typu kolektor danych, wyposażonych w system Windows CE/Mobile i komunikuje się online z systemem ERP XL. Dzięki temu pracownik wykonujący swą pracę w magazynie w innej lokalizacji może mieć na bieżąco dostęp do dokumentów handlowych (faktur sprzedaży/ zakupu, paragonów), magazynowych (wydań i przyjęć magazynowych) i zamówień oraz zleconych zadań – przygotowania wysyłek, przyjęcia oraz weryfikacji dostawy.

Okno logowania do systemu Comarch ERP Mobile Magazyn Okno zadań w systemie Comarch ERP Mobile Magazyn

Comarch ERP Mobile Magazyn wspiera działania pracowników magazynu dając w efekcie:

Szybszą obsługę procesów handlowych, magazynowych oraz inwentaryzacji - realizacja dyspozycji magazynowych - możliwość edycji dokumentów magazynowych przygotowanych po stronie systemu ERP, jak i dodawania nowych dokumentów magazynowych bezpośrednio z poziomu kolektora danych, szybkie przygotowanie towarów do wydania; sprawna realizacja przyjęć magazynowych, możliwość dokonywania przesunięć magazynowych, obsługa inwentaryzacji z wykorzystaniem czytnika kodów.

Eliminowanie ewentualnych pomyłek - na ekranie urządzenia w trakcie przeprowadzania wszelkich operacji po odczytaniu kodu kreskowego wyświetla się nazwa towaru - pozwala to operatorowi upewnić się, że pracuje na prawidłowych danych.

Stały dostęp do informacji o kontrahentach i towarach (kartoteki kontrahentów i towarowe), łatwe filtrowanie listy towarów według kryterium użytkownika (kod, EAN, nazwa, symbol), możliwość weryfikacji towaru na podstawie sczytanego kodu EAN.

Ograniczenie kosztów - praca odbywa się na danych w formie elektronicznej, dzięki czemu ilość wydruków ograniczona jest do minimum - oszczędność papieru, materiałów eksploatacyjnych, drukarek itp.

Szybsze wdrożenie nowego pracownika, optymalizacja czasu pracy magazynierów - nowy pracownik nie musi „uczyć” się magazynu. Kolektor zawsze „prowadzi go za rękę”. Praca na jakimkolwiek dokumencie zawsze opatrzona jest informacją, gdzie dany asortyment należy zeskładować lub skąd pobrać.

Klienci mają do wyboru dwa modele pracy w aplikacji Comarch ERP Mobile Magazyn: wersję online oraz offline. Najważniejszym wyróżnikiem rozwiązania online jest możliwość pracy terminalowej magazynierów oraz wymiana danych na linii system ERP - aplikacja mobilna w czasie rzeczywistym. Dzięki temu pracownik magazynu zawsze ma wgląd do bieżących informacji zapisanych bezpośrednio w systemie ERP. Natomiast praca w trybie offline odbywa się na zasadzie synchronizacji, czyli okresowej wymiany danych z systemem ERP. Użytkownik może zdefiniować interwały czasu, w których taka wymiana ma się odbywać automatycznie, lub samodzielnie wywołać synchronizację.

Comarch ERP Mobile Sprzedaż

Comarch ERP Mobile Sprzedaż - aplikacja na smartfonaComarch ERP Mobile Sprzedaż to rozwiązanie mobilne do wsparcia rozległych struktur sprzedaży i marketingu wykorzystywanych przez przedstawicieli handlowych.

 Comarch ERP Mobile Sprzedaż to:

pełna wiedza o ofercie towarowej, wraz ze zdjęciami i opisami towarów;
sprawna obsługa klienta dzięki dostępowi do danych kontaktowych oraz historii transakcji, informacji o promocjach i płatnościach, a także możliwości wydrukowania dokumentów bezpośrednio u klienta;
obsługa sprzedaży typu preselling (przyjmowanie zamówień u klienta), a także szybka ich realizacja po stronie magazynu, przy wsparciu aplikacji Comarch ERP Mobile Magazyn;
wsparcie sprzedaży typu vanselling (realizacja transakcji sprzedaży u klienta);
możliwość drukowania dokumentów z podpisem klienta i wysyłania wydruków dokumentów w formacie PDF;
skuteczne planowanie i realizacja wizyt handlowych, z wykorzystaniem wzorców wizyt definiowanych w systemie ERP oraz intuicyjnego Terminarza;
możliwość wykorzystania różnych typów elementów wizyt handlowych, m.in.:
merchandising,
raport obecności towarów,
raport konkurencji,
ankiety,
facing,
możliwość śledzenia tras przejazdów oraz wykorzystania komunikatora do kontaktu między pracownikami - Comarch ERP Mobile Flota;
sprawne zarządzanie dniem pracy przedstawiciela handlowego dzięki funkcjonalności rozpoczęcia i zakończenia dnia (m.in. możliwość rozliczenia kasy, zaewidencjonowania stanu licznika samochodu);
dostęp do przejrzystych raportów prezentujących podsumowanie dnia oraz dane sprzedażowe, zarówno w Comarch ERP Mobilny Sprzedawca, jak i w aplikacji Comarch ERP Mobile BI pozwalającej na bardziej zaawansowane i elastyczne analizy;
możliwość wygodnej pracy zarówno w widoku pionowym, jak i poziomym.
Comarch ERP Mobile Flota

Comarch ERP Mobile Flota to aplikacja, której głównym zadaniem jest monitorowanie tras pracowników pracujących w terenie, takich jak przedstawiciele handlowi oraz pracownicy dostarczający/odbierający towary do/od klientów.

Osoby zarządzające flotą samochodów, czy też kierownicy bezpośrednio odpowiedzialni za wybranych pracowników w firmie mogą w wygodny sposób poprzez przeglądarkę internetową:

monitorować bieżące pozycje pracowników z perspektywy mapy;
sprawdzać, czy trasy zostały zaplanowane i wykonane optymalnie do potrzeb;
przesyłać pilne komunikaty do swoich pracowników.
Osoby pracujące w terenie mogą z kolei komunikować się między sobą za pomocą aplikacji zainstalowanej na smartfonie lub tablecie (platforma Android).

Okno kontaktów w aplikacji Comarch ERP Mobile Flota

Mapa monitorowania tras mobilnych sprzedawców w aplikacji Comarch ERP Mobile Flota

 

  • Comarch ERP XL - moduł ADIMINISTRACJA

    Moduł Administracja jest narzędziem pozwalającym na sprawne zarządzanie systemem Comarch ERP XL, jego szeroką parametryzację, definiowanie uprawnień użytkowników, konfigurację poszczególnych stanowisk programu oraz kontrolę spójności danych. Funkcje konfiguracji dają administratorom możliwość ustalenia systemu słowników, ciągów numeracji i serii dokumentów oraz całą gamę właściwości i atrybutów różnych obiektów wraz z ich wartościami domyślnymi.

  • Comarch ERP XL - moduł SERWIS

    Moduł Comarch ERP XL Serwis przeznaczony dla firm prowadzących działalność serwisową lub remontową. Pozwala na rejestrowanie, obsługę i rozliczanie zleceń serwisowych lub remontowych z uwzględnieniem czynności serwisowych, materiałów koniecznych do realizacji zlecenia, kart pracy, kosztów dojazdów do miejsc serwisowych oraz obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną. System automatyzuje też wydawanie towarów oraz generuje dokumenty handlowe pozwalające na rozliczenie z kontrahentem.

  • Comarch ERP XL - moduł CRM

    Moduł XL CRM (Customer Relationship Management) jest nieocenionym narzędziem do zarządzania kontaktami z klientem w czasie działań przedsprzedażowych, jak i potem w celu utrzymania profesjonalnej obsługi klienta.

    Moduł pozwala budować wieloetapowe kampanie marketingowe, serwisowe, windykacyjne, umożliwia zarządzanie projektami, wizytami itp.

    System Comarch ERP XL umożliwia także odpowiednie planowanie i podział zadań dla konkretnych pracowników biorących udział w poszczególnych etapach prowadzonych kampanii. Każdy pracownik jest odpowiednio wcześniej informowany o przydzielonym mu zadaniu i terminie jego wykonania.

  • Comarch ERP XL - moduł KSIĘGOWOŚĆ

    Moduł Comarch ERP XL Księgowość przeznaczony jest do komputerowej obsługi księgowości w firmach, które są prawnie zobowiązane przez przepisy do prowadzenia ksiąg rachunkowych wg Ustawy o Rachunkowości lub wg Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (MSR/MSSF).

    Moduł umożliwia elastyczną budowę wielopoziomowego planu kont dostosowanego do potrzeb analitycznych jednostki gospodarczej (o profilu: handlowym, usługowy, produkcyjnym). Dokonywanie zapisów księgowych pojedynczych i złożonych generuje wymagane wydruki i zestawienia oraz zawiera mechanizmy, które przyspieszają dekretację i kontrolują jej poprawność. Moduł posiada ewidencję pomocniczą w postaci rejestrów VAT, księgi inwentarzowej, raportów kasowych/bankowych. Pozwala na tworzenie dowodów wewnętrznych, tzw. not memoriałowych. Umożliwia także sporządzenie deklaracji VAT-7, VAT-UE oraz deklaracji dochodowych. Dzięki bogatej możliwości definiowania parametrów, moduł Księgowość można dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika.

  • Comarch ERP XL - moduł ŚRODKI TRWAŁE

    Moduł Comarch ERP XL Środki Trwałe umożliwia prowadzenie ewidencji składników majątku trwałego: środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia (tzw. składników niskocennych).

    Ewidencja składników majątku trwałego. Podstawą ewidencji danych są księgi inwentarzowe. Liczba ksiąg może być dowolna, zdefiniowana przez użytkownika. Składniki majątku trwałego można dodatkowo ująć w definiowane grupy, które mogą mieć strukturę wielopoziomową (drzewiastą). Dany składnik może należeć do wielu grup.

  • Comarch ERP XL - moduły: PRODUKCJA i KOMPLETACJA

    Moduły Comarch ERP XL Produkcja i Kompletacja zapewniają optymalizację procesów wytwórczych. łatwe ustalenie rzeczywistego kosztu produkcji dla poszczególnych wyrobów, a także eliminację tzw. wąskich gardeł w procesie produkcji. Usprawniają obszary związane z produkcją, ale także okołoprodukcyjne bez względu na branżę czy specyfikę procesów technologicznych. 

  • Comarch ERP Optima - moduł Kasa/Bank

    Moduł Kasa/Bank umożliwia nie tylko prostą ewidencję wydatków i wpływów, ale również daje dostęp do aktualnych informacji na temat kondycji finansowej firmy, rzeczywistych źródeł uzyskiwanych przychodów, ponoszonych kosztów czy stanu bieżących należności i zobowiązań.

  • Faktura sprzedaży

    Comarch ERP Optima - moduł Faktury

    Moduł Faktury umożliwia łatwe wystawianie dokumentów handlowych  i zapewnia pełną integrację z dokonywanymi płatnościami. Zaletą modułu Faktury jest i możliwość modyfikacji wyglądu wydruków (np. łatwe dodanie logo firmy do nagłówka faktury), a także gromadzenie wszelkich danych o kontrahentach w logicznie zorganizowanej kartotece kontrahentów.

    Do modułu Faktury można w dowolnym momencie dołączyć inne moduły systemu Comarch ERP OPTIMAModuł Faktury sprzedawany jest w pakiecie Comarch ERP Optima START Mikrofirma za 149 zł netto z modułem Kasa/Bank, do którego automatycznie przesyłane są zapisy kasowo-bankowe, lub samodzielnie (np. do już posiadanej instalacji Optimy).

  • Tworzenie paragonu

    Comarch ERP Optima - moduł Detal

    Comarch ERP OPTIMA Detal to moduł specjalnie zaprojektowany dla punktów sprzedaży detalicznej w celu maksymalnego uproszczenie pracy sprzedawców. Umożliwia wystawianie paragonów oraz powiązanych z nimi faktur sprzedaży.

    Łatwa obsługa, współpraca z ekranami dotykowymi i czytnikami kodów kreskowych oraz niezwykle czytelny interfejs czyni z okna sprzedaży detalicznej doskonałe narzędzie do pracy w sklepach, punktach gastronomicznych czy firmach handlowych.

    Aplikacja jest zintegrowana z pozostałymi modułami Comarch ERP Optima, z którymi współpracuje podczas prowadzenia sprzedaży.

  • Atrybut graficzny towaru

    Comarch ERP Optima - moduł Handel

    Moduł Handel obejmuje pełną funkcjonalność modułu Faktury oraz pozwala na prowadzenie pełnej gospodarki magazynowej przy zastosowaniu automatycznej wyceny magazynu. 

    Comarch ERP OPTIMA Handel umożliwia wystawianie dokumentów handlowych i magazynowych: faktur VAT, paragonów, rachunków, faktur proforma, zaliczkowych, RR, dokumentów Tax Free, Intrastat, zamówień i rezerwacji, przyjęć i wydać zewnętrznych oraz wewnętrznych, arkuszy inwentaryzacyjnych i wielu innych.

  • Comarch ERP Optima - moduł CRM

    Potrzeby firm w zakresie gromadzenia i zarządzania kontaktami z klientami zależą zarówno od wielkości firmy, jak i specyfiki jej działania. W zależności od firmy moduł CRM może znaleźć zastosowanie w następujących obszarach działań:

  • Deklaracje VAT

    Comarch ERP Optima - moduł Księga Podatkowa

    Moduł Księga Podatkowa obejmuje funkcjonalnie obsługę księgową firmy rozliczającej się z urzędem skarbowym na podstawie księgi przychodów i rozchodów lub prowadzącej ewidencje przychodów objętych zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Płatnikom podatku od towarów i usług moduł ten pozwala na prowadzenie podstawowych ewidencji - rejestrów zakupów i sprzedaży VAT, a także podział rejestrów na dowolne rejestry cząstkowe. 

    Comarch ERP OPTIMA Księga Podatkowa pozwala również na prowadzenie ewidencji pomocniczych: wynagrodzeń, spis z natury, rozliczenie samochodów. Moduł ten umożliwia drukowanie deklaracji podatkowych: VAT-7, VAT-7K, VAT-UE, PIT-36, PIT-36L i PIT-4R oraz obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, podatek ryczałtowy oraz zaliczek na deklarację PIT-4R. W module można również wypełnić deklarację Intrastat.

  • Schemat księgowy

    Comarch ERP Optima - moduł Księga Handlowa Plus

    Comarch ERP OPTIMA Księga Handlowa Plus to rozszerzona wersja modułu podstawowego - Księga Handlowa. Obejmuje całą funkcjonalność wersji podstawowej oraz zawiera szereg dodatkowych funkcji umożliwiających obsługę walutową.

  • Formularz danych pracownika

    Comarch ERP Optima - moduł Płace i Kadry

    Comarch ERP OPTIMA Płace i Kadry to rozwiązanie zawsze zgodne z aktualnymi przepisami kadrowo-płacowymi.

    Moduł przeznaczony do pełnej obsługi działu kadr i rachuby płac. Dzięki swojej elastyczności otwarty jest na wszelkiego rodzaju potrzeby użytkownika oraz zmiany w przepisach kadrowo-płacowych. 

    Gwarantuje szerokie możliwości swobodnego definiowania własnych składników wynagrodzenia. Pozwala na uzależnienie ich wysokości m.in. od czasu pracy, okresu nieobecności lub stażu pracy. 

    Płace i Kadry są w pełni zintegrowane z najnowszą wersją programu Płatnik, co zapewnia wszystkie rozliczenia z ZUS. Moduł umożliwia przygotowanie raportów, deklaracji INF-D i INF-D-P do Narodowego Funduszu Zdrowia (także w postaci elektronicznej) oraz zaimportowanie tych deklaracji do programu SOD Offline.

    W module Płace i Kadry dostępne są deklaracje podatkowe PIT-11, PIT-40, IFT-1/1R, PIT-4R, PIT-8AR z możliwością wyliczenia i wysłania przelewów miesięcznych zaliczek podatku do Urzędu Skarbowego.

    Program dostępny jest w dwóch wersjach: podstawowej - Płace i Kadry oraz rozszerzonej - Płace i Kadry Plus.

  • Karta środka trwałego

    Comarch ERP Optima - moduł Środki Trwałe

    Moduł Środki Trwałe pozwala na prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Automatycznie generuje wszystkie dokumenty związane z rozliczeniem i ewidencją środków trwałych. Na podstawie wprowadzonych informacji o poszczególnych środkach użytkownik automatycznie generuje odpisy amortyzacyjne (metoda liniowa, degresywana jednorazowa) oraz plan amortyzacyjny. Program uwzględnia szczególne przypadki amortyzacji: amortyzację sezonową, ulgi inwestycyjne, ograniczenie wartości środka trwałego. Do opisu środka trwałego użytkownik może wykorzystać dowolnie definiowane atrybuty. Pozwalają one np. określić miejsce użytkowania środka trwałego. Moduł pozwala na prowadzenie i drukowanie ewidencji wyposażenia, która wymagana jest rozporządzeniem w sprawie prowadzenia księgi przychodów i rozchodów.

  • Eksport do systemu e-Deklaracje

    Comarch ERP Optima - moduł Biuro Rachunkowe

    Moduł Biuro Rachunkowe dzięki możliwościom funkcjonalnym oraz własnemu interfejsowi staje się niezbędnym narzędziem w pracy każdego biura. Moduł ten stanowi panel wspierający codzienną pracę w odniesieniu do wielu lub wszystkich obsługiwanych baz (klientów). Biuro Rachunkowe jest modułem w pełni zintegrowanym z programem Comarch ERP OPTIMA, dzięki czemu dane wprowadzane do programu są na bieżąco synchronizowane, a operator może rozpocząć pracę w wybranej bazie Comarch OPTIMA bez konieczności dodatkowego logowania.

  • Comarch ERP Optima - moduł Serwis

    Moduł Comarch ERP OPTIMA Serwis dedykowany jest dla firm zajmujących się działalnością serwisową. Umożliwia rejestrację zdarzeń dotyczących zleceń serwisowych. Potrzeby firm w zakresie usług serwisowych zależą zarówno od wielkości firmy jak i specyfiki jej działania.

  • Comarch ERP Optima - moduł Obieg Dokumentów

    Centralnym miejscem w module jest Biblioteka dokumentów, gdzie użytkownik ma możliwość wprowadzania dokumentów, załączania skanów, plików oraz ich opisywanie w dowolny sposób. Z poziomu Comarch OPTIMA można wskazać na dokument, który jest w skanerze i komenda uruchomi skaner.

  • Raport: Struktura wiekowa należności

    Comarch ERP Optima - moduł Pulpit Menadżera

    Moduł Pulpit Menadżera to narzędzie, dzięki któremu kadra kierownicza lub właściciel przedsiębiorstwa ma dostęp do podstawowych danych swojej firmy - finansowych i nie tylko, zgromadzonych w systemie Comarch ERP OPTIMA. Dane są dostępne z każdego miejsca na świecie poprzez przeglądarkę internetową.

  • Opinie naszych klientów
    • Solmatic Group Sp z o.o. Spółka Komandytowa

      Bardzo fajna profesjonalna obsługa szczególnie Pana Piotra H, polecam Urszula Solmatic.

    • KARTONEX-ŁĘKI Sp.z o.o.

      Profesjonalna obsługa, godny polecenia.

    zobacz wszystkie