Pomoc zdalna

Comarch ERP XL - moduł SERWIS

Moduł Comarch ERP XL Serwis przeznaczony dla firm prowadzących działalność serwisową lub remontową. Pozwala na rejestrowanie, obsługę i rozliczanie zleceń serwisowych lub remontowych z uwzględnieniem czynności serwisowych, materiałów koniecznych do realizacji zlecenia, kart pracy, kosztów dojazdów do miejsc serwisowych oraz obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną. System automatyzuje też wydawanie towarów oraz generuje dokumenty handlowe pozwalające na rozliczenie z kontrahentem.

Zarządzanie zleceniem serwisowym w module Serwis można podzielić na 3 etapy:

rejestracja zlecenia serwisowego - zarejestrowane zlecenie wymaga potwierdzenia, w wyniku którego generowane są rezerwacje mające wpływ na dostępność zasobów w innych procesach obsługiwanych przez system,
realizacja potwierdzonego zlecenia serwisowego - powstają dokumenty rejestrujące operacje wydania składników (WZ) oraz faktury sprzedaży lub paragony,
zamknięcie zlecenia serwisowego.
Na każdym etapie niezbędne informacje są pobierane z innych modułów systemu Comarch ERP XL.

Okno zlecenia serwisowego w module Serwis programu Comarch ERP XL

Zlecenie serwisowe

Organizacja danych. Moduł Serwis umożliwia prowadzenie ewidencji właścicieli urządzeń i obiektów remontowych (np. budynków, wydziałów itp.) wraz z ich rozbudowaną strukturą. W obrębie zarejestrowanego obiektu tworzone są grupy jego wyposażenia wraz ze szczegółowymi parametrami konkretnych elementów tego wyposażenia. Każde serwisowane urządzenie może mieć zarejestrowaną pełną historię, wraz ze zmianami właścicieli i wszelkimi dokumentami wystawionymi w związku z jego obsługą.

Okno serwisowanych obiektów i wyposażenia dla obiektu w module Serwis programu Comarch ERP XL

Wyposażenie obiektu

Rejestracja dokumentów. Ewidencja serwisu i remontów odbywa się za pomocą odpowiednich zleceń. Do każdego zlecenia można wygenerować dowolną ilość kart pracy z informacjami o pracownikach, czasie pracy, kosztach przejazdów oraz zrealizowanych czynnościach serwisowych.

Okno listy zleceń serwisowych w module Serwis programu Comarch ERP XL

Lista zleceń serwisowych

Obieg dokumentów obejmuje generowanie dokumentów RW, PW, PM, WM, MM związanych z obsługą danego zlecenia. Całość procesu wieńczyć może faktura sprzedaży uwzględniająca dodatkowo koszty dojazdów i surowców oraz części związanych z realizacją danego zlecenia. Skutkiem potwierdzenia każdego zlecenia są rezerwacje składników potrzebnych do jego realizacji, jak również możliwe jest wygenerowanie zamówienia na brakujące elementy. Do każdego zlecenia lub jego pozycji można wygenerować dowolną ilość kart pracy z informacjami o pracownikach, czasie pracy, kosztach przejazdów oraz zrealizowanych czynnościach serwisowych.

Moduł pozwala także na planowanie technicznych przeglądów okresowych. Plany przeglądów technicznych powstają na podstawie zarejestrowanego wyposażenie, które wymaga przeglądu oraz pozwalają określić jakie w zadanym okresie powinny być wykonane zlecenia, które będą przeglądem technicznym.

Zlecenia serwisowe oprócz rozbudowy w stronę wykorzystania norm serwisowych, pozwalają również na obsługę procesów serwisu gwarancyjnego. Na zleceniach serwisowych powstaje możliwość generowania wymiany urządzeń, przyjęcia ich do magazynu gwarancyjnego oraz przekazania ich do gwaranta itp.

  • Comarch ERP XL - moduł IMPORT

    Moduł Comarch ERP XL Import pozwala na pełną obsługę zakupów zagranicznych. Jest ściśle zintegrowany z pozostałymi modułami. Może być zastosowany zarówno do rejestrowania nabycia wewnątrzwspólnotowego, jak i klasycznego importu spoza Unii związanego z wykonywaniem odpraw celnych.

    Moduł obsługuje pełny obieg dokumentów importowych, począwszy od zamówień importowych, poprzez faktury od dostawcy, przejście towaru przez skład celny, aż do wprowadzenia zasobów do magazynu i odpowiedniego zaksięgowania dokumentów wraz z rozliczeniem płatności. System umożliwia też przeprowadzenie procedury importu w sposób uproszczony, jak i nabycia wewnątrzwspólnotowego z częstymi dostawami towaru i okresowym fakturowaniem.

    Dokumenty. Do dokumentów importowych należą: walutowe zamówienie do dostawcy, faktura importowa, SAD składu celnego, SAD oraz dokument przyjęcia zewnętrznego z importu.

  • Zasoby – rozchód towaru na podstawie ocechowanych partii dostawy

    Comarch ERP Optima - moduł Handel Plus

    Moduł Handel Plus obejmuje pełną funkcjonalność modułu Handel, czyli umożliwia łatwe wystawianie dokumentów handlowych  i zapewnia pełną integrację z dokonywanymi płatnościami oraz pozwala prowadzić pełną gospodarkę magazynową przy zastosowaniu automatycznej wyceny magazynu. 

    Handel Plus to innowacyjne rozwiązanie dla firm, w których w gospodarce magazynowej kluczowe znaczenie odgrywa wybór z dostawy, czyli prowadzenia obrotu towarami z podziałem na konkretne partie, dostawy zróżnicowane pod względem opisujących je cech. 

  • Opinie naszych klientów
    • Solmatic Group Sp z o.o. Spółka Komandytowa

      Bardzo fajna profesjonalna obsługa szczególnie Pana Piotra H, polecam Urszula Solmatic.

    • KARTONEX-ŁĘKI Sp.z o.o.

      Profesjonalna obsługa, godny polecenia.

    zobacz wszystkie