Pomoc zdalna

Comarch ERP Optima - moduł CRM

Potrzeby firm w zakresie gromadzenia i zarządzania kontaktami z klientami zależą zarówno od wielkości firmy, jak i specyfiki jej działania. W zależności od firmy moduł CRM może znaleźć zastosowanie w następujących obszarach działań:

  • rejestracja kontaktów z klientami w najprostszej postaci (klient, data, rozmawiający, opis przebiegu rozmowy, czas rozmowy, itd.),
  • harmonogramowanie zadań i rejestracja wykonanych czynności (opiekun zadania, termin realizacji zadania, priorytet, procent wykonania zadania, itd.),
  • rejestrację wywiadów (proste ankiety marketingowe - klient, pytania i odpowiedzi, itd.),
  • ustalanie procedur obsługi klienta (stosowane np. przez biura rachunkowe),
  • baza wiedzy - wyszukiwanie odpowiedzi na powtarzające się pytania,
  • faktury cykliczne – automatyczne generowanie wielu faktur dla wielu podmiotów,
  • obsługa firmowej skrzynki poczty elektronicznej,
  • przygotowanie oraz obsługę ofert handlowych.

Rejestracja klientów i zadań


Moduł CRM umożliwia przypisywanie zadań, które powinny być wykonane w ramach konkretnych kontaktów. Zadania mogą być podzielone na główne oraz powiązane z nim zadania szczegółowe.

Zintegrowanie z pozostałymi modułami umożliwia kojarzenie z kontaktem lub zadaniem innych dokumentów oraz plików zarejestrowanych w systemie.

Formularz kontaktu

Przydzielanie opiekuna do zadania

Każdy kontakt/zadanie może mieć opiekuna/pracownika odpowiedzialnego. Funkcjonalność ta umożliwia szybkie rozdysponowanie pracy pomiędzy pracowników. Dodatkowo pracownik może w szybki sposób wskazać procentowo stopień realizacji lub etap, na jakim znajdują się dane zadania.

Terminarz

Graficzny terminarz umożliwia wizualizację zadań z możliwością dodawania nowych, lub edycji widniejących w nim zadań. Operator programu widzi te zadania, które zostały do niego przypisane. Terminarz może być wykorzystywany również przez przełożonego, który będzie miał możliwość kontroli czasu pracy pracowników, sprawdzenia postępu realizacji, modyfikacji czy też dodania nowych zadań.

Faktury cykliczne


Odrębną funkcją w module CRM są faktury cykliczne - stworzone głównie z myślą o firmach, które okresowo wystawiają te same dokumenty. Przykładem tutaj mogą być faktury abonamentowe. W tym celu można tworzyć schematy faktur cyklicznych, na podstawie których będą generowane faktury w module handlowym, dla wielu podmiotów jednocześnie. Moduł umożliwia wyznaczenie dla każdego podmiotu indywidualnych ilości i cen, jakie mają znaleźć się na poszczególnych fakturach.

 

Skrzynka pocztowa

Skrzynka pocztowa umożliwia wysyłanie i odbieranie e-maili za pomocą konta zdefiniowanego w Comarch ERP Optimie. Funkcjonalność ta może być wykorzystywana na przykład do seryjnego wysyłania wydruków faktur, ponagleń zapłaty, potwierdzeń sald, not odsetkowych, deklaracji pracowniczych czy kwitków wypłat.

Możliwe jest zdefiniowanie wzorca podpisu jaki ma się pojawiać na formularzu wiadomości e-mail, można również tworzyć wzorce szablonów wiadomości e-mail. Użytkownik ma możliwość seryjnego wysłania faktur dla różnych kontrahentów jednym e-mailem (np. w przypadku faktur abonamentowych wysyłanych do różnych kontrahentów) - utworzy się jeden formularz e-mail, ale wiadomości zostaną automatycznie wysłane do różnych odbiorców. Wysyłane wiadomości są zapisywane w skrzynce pocztowej w odpowiednich folderach.

Ofertowanie

W module CRM możliwe jest tworzenie ofert handlowych. Oferta Handlowa to propozycja sprzedaży towarów albo usług, która określa istotne warunki przyszłej umowy kupna-sprzedaży. Na dokumencie oferty handlowej, dla potencjalnego klienta ważne są referencje, informacje o firmie oraz produkcie, który oferujemy do sprzedaży, cena tego produktu, promocje. Oferta powinna być jasna, estetyczna, musi przyciągać uwagę oraz zawierać najbardziej potrzebne informacje.

W ofertowaniu operator może wystawić jedną ofertę handlową dla jednego kontrahenta albo jedną ofertę handlową dla wielu kontrahentów równocześnie. Taki dokument zostanie zapisany w programie na liście dokumentów ofertowych. Utworzoną ofertę handlową, operator będzie mógł wydrukować wykorzystując jeden ze zdefiniowanych w programie szablonów ofertowych, albo wykorzystując własny (zdefiniowany przez siebie) szablon dokumentu ofertowego.
Zapisaną ofertę handlową można wydrukować, a także wysłać do kontrahentów drogą mailową.

Jeżeli któryś z kontrahentów zdecyduje się na skorzystanie z otrzymanej oferty, to wystawioną wcześniej ofertę będzie można przekształcić do dokumentu Faktury Pro Forma lub Faktury Sprzedaży.

Za pomocą ofertowania w Comarch ERP Optima można obsłużyć dwa podstawowe scenariusze handlowe:

  • generowanie oferty dla pojedynczego klienta – ta funkcjonalność jest wykorzystywana w sytuacji, gdy do firmy przychodzi klient i prosi o wycenę towaru, który planuje kupić (takie sytuacje mają często miejsce w branży budowlanej np. przy zakupie okien). W programie zostanie utworzony jeden dokument oferty handlowej dla jednego klienta;
  • seryjne generowanie oferty dla wybranych kontrahentów – ta funkcjonalność jest wykorzystywana, gdy firma decyduje się na promocję swoich towarów dla wielu kontrahentów równocześnie. W programie zostanie utworzony jeden dokument oferty handlowej dla wielu kontrahentów.

Moduł Comarch ERP OPTIMA CRM dostępny jest również w wersji rozszerzonej CRM Plus, który został wzbogacony w funkcjonalność związaną z windykacją należności.

  • Comarch ERP XL - moduł CRM

    Moduł XL CRM (Customer Relationship Management) jest nieocenionym narzędziem do zarządzania kontaktami z klientem w czasie działań przedsprzedażowych, jak i potem w celu utrzymania profesjonalnej obsługi klienta.

    Moduł pozwala budować wieloetapowe kampanie marketingowe, serwisowe, windykacyjne, umożliwia zarządzanie projektami, wizytami itp.

    System Comarch ERP XL umożliwia także odpowiednie planowanie i podział zadań dla konkretnych pracowników biorących udział w poszczególnych etapach prowadzonych kampanii. Każdy pracownik jest odpowiednio wcześniej informowany o przydzielonym mu zadaniu i terminie jego wykonania.

  • Comarch ERP XL - Human Resources - moduły kadrowo-płacowe

    Pod wspólną nazwą Human Resources w systemie Comarch ERP XL mieszczą się moduły wspomagające pracę w obszarze kadrowo-płacowym:

    Płace i Kadry
    System ocen pracowników/Pulpit pracownika
    Informacje pracownicze
    Podzielnik
    Karty pracy
    RCP (Rejestracja Czasu Pracy)
    Nieobecności
    Płace i Kadry

  • Comarch ERP XL - moduł PROJEKTY

  • Comarch ERP XL - moduł SERWIS

    Moduł Comarch ERP XL Serwis przeznaczony dla firm prowadzących działalność serwisową lub remontową. Pozwala na rejestrowanie, obsługę i rozliczanie zleceń serwisowych lub remontowych z uwzględnieniem czynności serwisowych, materiałów koniecznych do realizacji zlecenia, kart pracy, kosztów dojazdów do miejsc serwisowych oraz obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną. System automatyzuje też wydawanie towarów oraz generuje dokumenty handlowe pozwalające na rozliczenie z kontrahentem.

  • Comarch ERP XL Business Intelligence

    Comarch ERP XL Business Intelligence jest narzędziem wspomagającym proces podejmowania decyzji na każdym szczeblu zarządzania przedsiębiorstwem.  Daje natychmiastowy dostęp do kluczowych informacji zgromadzonych w różnych obszarach systemu do zarządzania. Intuicyjna forma budowania raportów oraz ich wielowymiarowość pozwalają na analizowanie wyników każdej uprawnionej do tego osobie nie posiadającej zaawansowanej wiedzy informatycznej.

    Narzędzie Business Intelligence w czasach dużej zmienności rynkowej staje się nieodłączną częścią systemu ERP. Pełni ono rolę „pomostu” pomiędzy zarządzaniem na poziomie strategicznym, a zarządzaniem operacyjnym. Pozwala zmaksymalizować korzyści płynące z wdrożenia systemu ERP dając osobom zarządzającym konkretną wiedzę o procesach zachodzących w firmie.

  • Comarch ERP - rozwiązania mobilne

    Comarch ERP Mobile to nowoczesne aplikacje na urządzenia mobilne (smartfony, tablety z systemem operacyjnym Android, kolektory danych), które wspierają kluczowe obszary w firmie, tj. sprzedaż (SFA), magazyn, backup danych czy analizy Business Intelligence.

    Comarch ERP Mobile współpracuje z systemami: Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum oraz Comarch ERP Optima. W skład pakietu wchodzą narzędzia usprawniające pracę różnych grup użytkowników:

    • sprzedawców, mobilnych przedstawicieli handlowych - aplikacje Comarch ERP Mobile Sprzedaż i Comarch ERP Mobile Flota,
    • pracowników magazynu - aplikacja Comarch ERP Mobile Magazyn, dostępna w wersji online i offline,
    • kadry zarządzającej - aplikacja Comarch ERP Mobile BI.
  • Księga Raportów BI Start

    Comarch ERP XL Business Intelligence Start

    Comarch ERP XL BI Start jest narzędziem dla tych klientów, którzy potrzebują wsparcia w zakresie raportowania biznesowego, ale czują, że pełna funkcjonalność pakietu Business Intelligence w tym momencie jest dla nich zbyt rozbudowana. Rozwiązanie  służy do budowania raportów i prowadzenia analiz na podstawie danych z systemu Comarch ERP XL, z wykorzystaniem technologii In-Memory. Oznacza to, że w odróżnieniu od "pełnej" wersji pakietu BI, całość danych generowanych przez raporty przechowywana jest w pamięci komputera.

  • Comarch ERP Optima - moduł CRM

    Potrzeby firm w zakresie gromadzenia i zarządzania kontaktami z klientami zależą zarówno od wielkości firmy, jak i specyfiki jej działania. W zależności od firmy moduł CRM może znaleźć zastosowanie w następujących obszarach działań:

  • Formularz danych pracownika

    Comarch ERP Optima - moduł Płace i Kadry

    Comarch ERP OPTIMA Płace i Kadry to rozwiązanie zawsze zgodne z aktualnymi przepisami kadrowo-płacowymi.

    Moduł przeznaczony do pełnej obsługi działu kadr i rachuby płac. Dzięki swojej elastyczności otwarty jest na wszelkiego rodzaju potrzeby użytkownika oraz zmiany w przepisach kadrowo-płacowych. 

    Gwarantuje szerokie możliwości swobodnego definiowania własnych składników wynagrodzenia. Pozwala na uzależnienie ich wysokości m.in. od czasu pracy, okresu nieobecności lub stażu pracy. 

    Płace i Kadry są w pełni zintegrowane z najnowszą wersją programu Płatnik, co zapewnia wszystkie rozliczenia z ZUS. Moduł umożliwia przygotowanie raportów, deklaracji INF-D i INF-D-P do Narodowego Funduszu Zdrowia (także w postaci elektronicznej) oraz zaimportowanie tych deklaracji do programu SOD Offline.

    W module Płace i Kadry dostępne są deklaracje podatkowe PIT-11, PIT-40, IFT-1/1R, PIT-4R, PIT-8AR z możliwością wyliczenia i wysłania przelewów miesięcznych zaliczek podatku do Urzędu Skarbowego.

    Program dostępny jest w dwóch wersjach: podstawowej - Płace i Kadry oraz rozszerzonej - Płace i Kadry Plus.

  • Formularz danych pracownika

    Comarch ERP Optima - moduł Płace i Kadry Plus

    Comarch ERP OPTIMA Płace i Kadry Plus to rozszerzona wersja modułu podstawowego - Płace i Kadry. Obejmuje całą funkcjonalność wersji podstawowej Płac i Kadr oraz zawiera szereg dodatkowych funkcji umożliwiających obsługę firm mających rozbudowaną strukturę organizacyjną.

  • Raport: Struktura wiekowa należności

    Comarch ERP Optima - moduł Pulpit Menadżera

    Moduł Pulpit Menadżera to narzędzie, dzięki któremu kadra kierownicza lub właściciel przedsiębiorstwa ma dostęp do podstawowych danych swojej firmy - finansowych i nie tylko, zgromadzonych w systemie Comarch ERP OPTIMA. Dane są dostępne z każdego miejsca na świecie poprzez przeglądarkę internetową.

  • Opinie naszych klientów
    • KARTONEX-ŁĘKI Sp.z o.o.

      Profesjonalna obsługa, godny polecenia.

    • Solmatic Group Sp z o.o. Spółka Komandytowa

      Bardzo fajna profesjonalna obsługa szczególnie Pana Piotra H, polecam Urszula Solmatic.

    zobacz wszystkie