Pomoc zdalna

Comarch ERP XL Business Intelligence Start

  • Księga Raportów BI Start

    Księga Raportów BI Start

  • Przykładowy raport standardowy - wzrost sprzedaży miesięcznie

    Przykładowy raport standardowy - wzrost sprzedaży miesięcznie

Comarch ERP XL BI Start jest narzędziem dla tych klientów, którzy potrzebują wsparcia w zakresie raportowania biznesowego, ale czują, że pełna funkcjonalność pakietu Business Intelligence w tym momencie jest dla nich zbyt rozbudowana. Rozwiązanie służy do budowania raportów i prowadzenia analiz na podstawie danych z systemu Comarch ERP XL, z wykorzystaniem technologii In-Memory. Oznacza to, że w odróżnieniu od "pełnej" wersji pakietu BI, całość danych generowanych przez raporty przechowywana jest w pamięci komputera.

Główne możliwości produktu:

szerokie opcje tworzenia i manipulacji raportami oraz ich prezentacji na ponad 40 rodzajach wykresów,
zarządzanie uprawnieniami do uruchamiania raportów, obsługa zarówno kont domenowych, jak i loginów SQL, organizacja raportów w folderach,
możliwość tworzenia subskrypcji wysyłających wiadomości e-mail z raportami do wybranych użytkowników na podstawie harmonogramu (np. codziennie rano mail z aktualnym stanem magazynowym, bądź stanem płatności).Osoba pracująca z Księgą tworzy raport korzystając z dostępnej listy pól, np. liczbę wyprodukowanych produktów czy uzyskaną marżę w podziale na regiony, czy kontrahenta.
Okno księgi raportów w programie Comarch ERP XL BI Start

Księga Raportów BI Start

W wersji Comarch ERP XL BI Start 11.0 przygotowano 8 raportów wzorcowych oraz ponad 43 raporty standardowe, będące kombinacjami raportów wzorcowych. Użytkownik ma także możliwość tworzenia na ich bazie własnych analiz.
Raporty wzorcowe:

Raport sprzedaży,
Raport sprzedaży rok do roku,
Raport zakupów,
Raport zamówień sprzedaży,
Raport zamówień zakupu,
Raport należności i zobowiązania,
Raport płatności na dzień,
Raport stanów magazynowych na dzień.
Każdy z raportów posiada wiele miar liczbowych, dla których istnieje możliwość analizowania w podziale na kilkadziesiąt atrybutów (obiektów charakteryzujących miary liczbowe), takich jak np. Nazwa Kontrahenta, czy Produktu.

Okno przykładowego raportu standardowego wzrostu sprzedaży w programie Comarch ERP XL BI Start

Przykładowy raport standardowy - wzrost sprzedaży miesięcznie

W związku z tym, że całość zapytania oraz raportu przechowywana jest w pamięci komputera, pakiet BI Start jest polecany dla klientów pracujących na mniejszych instalacjach Comarch ERP XL - takich, u których spełniony jest jeden z warunków odnośnie do wielkości bazy:

suma elementów na dokumentach handlowych nie przekracza 1 200 000 elementów lub
łączna liczba zapisów kasowo-bankowych i innych elementów płatności nie przekracza 1 200 000.
Statystycznie w większości przypadków powyższe założenia spełniają bazy o wielkości nie przekraczającej 6 GB. W przypadku większych baz, a także kiedy potrzeby co do funkcjonalności wykraczają poza możliwości pakietu BI Start, polecana jest pełna wersja rozwiązania Business Intelligence.

Korzyści z przejścia na pełną wersję to m.in.:

zwiększona wydajność oraz brak ograniczeń wielkościowych baz,
dostęp do rozbudowanych obszarów analitycznych, m.in. Wyniki Operacyjne, Księgowość, Produkcja i wiele innych,
możliwość stworzenia niemal nieograniczonej ilości analiz,
dostęp do narzędzia Budżetowanie,
analizy Co-Jeżeli (What-If) - narzędzie do symulacji biznesowych,
możliwość alokacji kosztów,
dostępność Kart Wyników (BSC, Business ScoreCard),
raporty w formie map,
możliwość rozszerzonych analiz pod względem atrybutów, wymiarów analitycznych oraz opisów analitycznych,
dostęp do narzędzia DataMining, w ramach którego możliwa jest analiza koszyka zakupów oraz tworzenie prognoz sprzedaży,
funkcjonalność alertów - "mechanizm wczesnego ostrzegania",
możliwość przesyłania raportów na Smartfony Android.

  • Comarch ERP XL - moduł IMPORT

    Moduł Comarch ERP XL Import pozwala na pełną obsługę zakupów zagranicznych. Jest ściśle zintegrowany z pozostałymi modułami. Może być zastosowany zarówno do rejestrowania nabycia wewnątrzwspólnotowego, jak i klasycznego importu spoza Unii związanego z wykonywaniem odpraw celnych.

    Moduł obsługuje pełny obieg dokumentów importowych, począwszy od zamówień importowych, poprzez faktury od dostawcy, przejście towaru przez skład celny, aż do wprowadzenia zasobów do magazynu i odpowiedniego zaksięgowania dokumentów wraz z rozliczeniem płatności. System umożliwia też przeprowadzenie procedury importu w sposób uproszczony, jak i nabycia wewnątrzwspólnotowego z częstymi dostawami towaru i okresowym fakturowaniem.

    Dokumenty. Do dokumentów importowych należą: walutowe zamówienie do dostawcy, faktura importowa, SAD składu celnego, SAD oraz dokument przyjęcia zewnętrznego z importu.

  • Zasoby – rozchód towaru na podstawie ocechowanych partii dostawy

    Comarch ERP Optima - moduł Handel Plus

    Moduł Handel Plus obejmuje pełną funkcjonalność modułu Handel, czyli umożliwia łatwe wystawianie dokumentów handlowych  i zapewnia pełną integrację z dokonywanymi płatnościami oraz pozwala prowadzić pełną gospodarkę magazynową przy zastosowaniu automatycznej wyceny magazynu. 

    Handel Plus to innowacyjne rozwiązanie dla firm, w których w gospodarce magazynowej kluczowe znaczenie odgrywa wybór z dostawy, czyli prowadzenia obrotu towarami z podziałem na konkretne partie, dostawy zróżnicowane pod względem opisujących je cech. 

  • Opinie naszych klientów
    • KARTONEX-ŁĘKI Sp.z o.o.

      Profesjonalna obsługa, godny polecenia.

    • Solmatic Group Sp z o.o. Spółka Komandytowa

      Bardzo fajna profesjonalna obsługa szczególnie Pana Piotra H, polecam Urszula Solmatic.

    zobacz wszystkie