Pomoc zdalna

Comarch ERP Optima - moduł CRM

Potrzeby firm w zakresie gromadzenia i zarządzania kontaktami z klientami zależą zarówno od wielkości firmy, jak i specyfiki jej działania. W zależności od firmy moduł CRM może znaleźć zastosowanie w następujących obszarach działań:

  • rejestracja kontaktów z klientami w najprostszej postaci (klient, data, rozmawiający, opis przebiegu rozmowy, czas rozmowy, itd.),
  • harmonogramowanie zadań i rejestracja wykonanych czynności (opiekun zadania, termin realizacji zadania, priorytet, procent wykonania zadania, itd.),
  • rejestrację wywiadów (proste ankiety marketingowe - klient, pytania i odpowiedzi, itd.),
  • ustalanie procedur obsługi klienta (stosowane np. przez biura rachunkowe),
  • baza wiedzy - wyszukiwanie odpowiedzi na powtarzające się pytania,
  • faktury cykliczne – automatyczne generowanie wielu faktur dla wielu podmiotów,
  • obsługa firmowej skrzynki poczty elektronicznej,
  • przygotowanie oraz obsługę ofert handlowych.

Rejestracja klientów i zadań


Moduł CRM umożliwia przypisywanie zadań, które powinny być wykonane w ramach konkretnych kontaktów. Zadania mogą być podzielone na główne oraz powiązane z nim zadania szczegółowe.

Zintegrowanie z pozostałymi modułami umożliwia kojarzenie z kontaktem lub zadaniem innych dokumentów oraz plików zarejestrowanych w systemie.

Formularz kontaktu

Przydzielanie opiekuna do zadania

Każdy kontakt/zadanie może mieć opiekuna/pracownika odpowiedzialnego. Funkcjonalność ta umożliwia szybkie rozdysponowanie pracy pomiędzy pracowników. Dodatkowo pracownik może w szybki sposób wskazać procentowo stopień realizacji lub etap, na jakim znajdują się dane zadania.

Terminarz

Graficzny terminarz umożliwia wizualizację zadań z możliwością dodawania nowych, lub edycji widniejących w nim zadań. Operator programu widzi te zadania, które zostały do niego przypisane. Terminarz może być wykorzystywany również przez przełożonego, który będzie miał możliwość kontroli czasu pracy pracowników, sprawdzenia postępu realizacji, modyfikacji czy też dodania nowych zadań.

Faktury cykliczne


Odrębną funkcją w module CRM są faktury cykliczne - stworzone głównie z myślą o firmach, które okresowo wystawiają te same dokumenty. Przykładem tutaj mogą być faktury abonamentowe. W tym celu można tworzyć schematy faktur cyklicznych, na podstawie których będą generowane faktury w module handlowym, dla wielu podmiotów jednocześnie. Moduł umożliwia wyznaczenie dla każdego podmiotu indywidualnych ilości i cen, jakie mają znaleźć się na poszczególnych fakturach.

 

Skrzynka pocztowa

Skrzynka pocztowa umożliwia wysyłanie i odbieranie e-maili za pomocą konta zdefiniowanego w Comarch ERP Optimie. Funkcjonalność ta może być wykorzystywana na przykład do seryjnego wysyłania wydruków faktur, ponagleń zapłaty, potwierdzeń sald, not odsetkowych, deklaracji pracowniczych czy kwitków wypłat.

Możliwe jest zdefiniowanie wzorca podpisu jaki ma się pojawiać na formularzu wiadomości e-mail, można również tworzyć wzorce szablonów wiadomości e-mail. Użytkownik ma możliwość seryjnego wysłania faktur dla różnych kontrahentów jednym e-mailem (np. w przypadku faktur abonamentowych wysyłanych do różnych kontrahentów) - utworzy się jeden formularz e-mail, ale wiadomości zostaną automatycznie wysłane do różnych odbiorców. Wysyłane wiadomości są zapisywane w skrzynce pocztowej w odpowiednich folderach.

Ofertowanie

W module CRM możliwe jest tworzenie ofert handlowych. Oferta Handlowa to propozycja sprzedaży towarów albo usług, która określa istotne warunki przyszłej umowy kupna-sprzedaży. Na dokumencie oferty handlowej, dla potencjalnego klienta ważne są referencje, informacje o firmie oraz produkcie, który oferujemy do sprzedaży, cena tego produktu, promocje. Oferta powinna być jasna, estetyczna, musi przyciągać uwagę oraz zawierać najbardziej potrzebne informacje.

W ofertowaniu operator może wystawić jedną ofertę handlową dla jednego kontrahenta albo jedną ofertę handlową dla wielu kontrahentów równocześnie. Taki dokument zostanie zapisany w programie na liście dokumentów ofertowych. Utworzoną ofertę handlową, operator będzie mógł wydrukować wykorzystując jeden ze zdefiniowanych w programie szablonów ofertowych, albo wykorzystując własny (zdefiniowany przez siebie) szablon dokumentu ofertowego.
Zapisaną ofertę handlową można wydrukować, a także wysłać do kontrahentów drogą mailową.

Jeżeli któryś z kontrahentów zdecyduje się na skorzystanie z otrzymanej oferty, to wystawioną wcześniej ofertę będzie można przekształcić do dokumentu Faktury Pro Forma lub Faktury Sprzedaży.

Za pomocą ofertowania w Comarch ERP Optima można obsłużyć dwa podstawowe scenariusze handlowe:

  • generowanie oferty dla pojedynczego klienta – ta funkcjonalność jest wykorzystywana w sytuacji, gdy do firmy przychodzi klient i prosi o wycenę towaru, który planuje kupić (takie sytuacje mają często miejsce w branży budowlanej np. przy zakupie okien). W programie zostanie utworzony jeden dokument oferty handlowej dla jednego klienta;
  • seryjne generowanie oferty dla wybranych kontrahentów – ta funkcjonalność jest wykorzystywana, gdy firma decyduje się na promocję swoich towarów dla wielu kontrahentów równocześnie. W programie zostanie utworzony jeden dokument oferty handlowej dla wielu kontrahentów.

Moduł Comarch ERP OPTIMA CRM dostępny jest również w wersji rozszerzonej CRM Plus, który został wzbogacony w funkcjonalność związaną z windykacją należności.

  • Comarch ERP XL - moduł HANDEL - SPRZEDAŻ

    Moduł handlowy systemu Comarch ERP XL to jeden z najbardziej rozbudowanych funkcjonalnie modułów. Pozwala na pełną obsługę zakupów, sprzedaży krajowej i zagranicznej oraz gospodarki magazynowej w firmie. Posiada rozbudowane struktury promocji i rabatów, przeliczniki opakowań, a także indywidualne cechy zasobów – partii towaru.

    Różne rodzaje transakcji. System umożliwia wystawianie dokumentów rejestrujących wiele różnych rodzajów transakcji. Szeroka ich gama obejmuje między innymi sprzedaż krajową, eksport, dostawę wewnątrzwspólnotową, sprzedaż tax free, zakup od rolnika ryczałtowego.

    Okno listy dokumentów handlowych, magazynowych i transportowych w module Handel-Sprzedaż programu Comarch ERP XL

  • Comarch ERP XL - moduł ZAMÓWIENIA

    Moduł Comarch ERP XL Zamówienia wspomaga wstępne etapy procesu sprzedaży od przygotowania oferty dla klienta po dokonanie zamówienia towaru. Obieg dokumentów w systemie Comarch ERP XL zaprojektowano wg normy ISO i może się on rozpocząć od zarejestrowania zapytania ofertowego, przekształcanego do oferty, a następnie zamówienia, które staje się źródłem faktury.

    Oferty. System umożliwia tworzenie wielowariantowych ofert sprzedaży oraz rejestrowanie ofert od dostawców. Z oferty od dostawcy można utworzyć ofertę sprzedaży, przy czym ceny sprzedaży mogą być kalkulowane na podstawie cen zakupu ze źródłowej oferty.

  • Comarch ERP XL - moduł IMPORT

    Moduł Comarch ERP XL Import pozwala na pełną obsługę zakupów zagranicznych. Jest ściśle zintegrowany z pozostałymi modułami. Może być zastosowany zarówno do rejestrowania nabycia wewnątrzwspólnotowego, jak i klasycznego importu spoza Unii związanego z wykonywaniem odpraw celnych.

    Moduł obsługuje pełny obieg dokumentów importowych, począwszy od zamówień importowych, poprzez faktury od dostawcy, przejście towaru przez skład celny, aż do wprowadzenia zasobów do magazynu i odpowiedniego zaksięgowania dokumentów wraz z rozliczeniem płatności. System umożliwia też przeprowadzenie procedury importu w sposób uproszczony, jak i nabycia wewnątrzwspólnotowego z częstymi dostawami towaru i okresowym fakturowaniem.

    Dokumenty. Do dokumentów importowych należą: walutowe zamówienie do dostawcy, faktura importowa, SAD składu celnego, SAD oraz dokument przyjęcia zewnętrznego z importu.

  • Comarch ERP XL - moduły: PRODUKCJA i KOMPLETACJA

    Moduły Comarch ERP XL Produkcja i Kompletacja zapewniają optymalizację procesów wytwórczych. łatwe ustalenie rzeczywistego kosztu produkcji dla poszczególnych wyrobów, a także eliminację tzw. wąskich gardeł w procesie produkcji. Usprawniają obszary związane z produkcją, ale także okołoprodukcyjne bez względu na branżę czy specyfikę procesów technologicznych. 

  • Atrybut graficzny towaru

    Comarch ERP Optima - moduł Handel

    Moduł Handel obejmuje pełną funkcjonalność modułu Faktury oraz pozwala na prowadzenie pełnej gospodarki magazynowej przy zastosowaniu automatycznej wyceny magazynu. 

    Comarch ERP OPTIMA Handel umożliwia wystawianie dokumentów handlowych i magazynowych: faktur VAT, paragonów, rachunków, faktur proforma, zaliczkowych, RR, dokumentów Tax Free, Intrastat, zamówień i rezerwacji, przyjęć i wydać zewnętrznych oraz wewnętrznych, arkuszy inwentaryzacyjnych i wielu innych.

  • Zasoby – rozchód towaru na podstawie ocechowanych partii dostawy

    Comarch ERP Optima - moduł Handel Plus

    Moduł Handel Plus obejmuje pełną funkcjonalność modułu Handel, czyli umożliwia łatwe wystawianie dokumentów handlowych  i zapewnia pełną integrację z dokonywanymi płatnościami oraz pozwala prowadzić pełną gospodarkę magazynową przy zastosowaniu automatycznej wyceny magazynu. 

    Handel Plus to innowacyjne rozwiązanie dla firm, w których w gospodarce magazynowej kluczowe znaczenie odgrywa wybór z dostawy, czyli prowadzenia obrotu towarami z podziałem na konkretne partie, dostawy zróżnicowane pod względem opisujących je cech. 

  • Comarch ERP Optima - moduł Analizy BI

    Moduł Comarch ERP OPTIMA Analizy Business Intelligence to intuicyjne narzędzie służące do budowania raportów i analiz na bazie informacji wprowadzonych do programu Comarch OPTIMA.

    Comarch ERP OPTIMA Analizy BI jest obecnie jednym narzędziem typu business intelligence przeznaczonym dla małych i średnich firm o tak intuicyjnym interfejsie i bogatej funkcjonalności. Integruje dane pochodzące z Comarch Oprimy, pozwalając na ich przekrojowe analizy, tworzenie szczegółowych i dynamicznych raportów, w postaci tabelarycznej lub wykresów.

  • Schemat księgowy

    Comarch ERP Optima - moduł Księga Handlowa

    Comarch ERP Optima Księga Handlowa pozwala na prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości. Jego podstawowym atutem jest znaczne usprawnienie pracy działu księgowości dzięki automatyzacji procesu dekretacji dokumentów oraz liczenia deklaracji.

  • Opinie naszych klientów
    • KARTONEX-ŁĘKI Sp.z o.o.

      Profesjonalna obsługa, godny polecenia.

    • Solmatic Group Sp z o.o. Spółka Komandytowa

      Bardzo fajna profesjonalna obsługa szczególnie Pana Piotra H, polecam Urszula Solmatic.

    zobacz wszystkie